Pentru prima oară, Google a învins Apple la valoarea brandului
După ce a obţinut pentru trei ani la rând acest titlu, Apple a fost învinsă de către Google când vine vorba de valoarea globală a brandului.
În urmă cu aproximativ jumătate de an, în luna noiembrie 2013, anunţam faptul că Apple a câştigat a treia oară consecutiv titlul pentru cel mai puternic brand global ca valoare financiară. Din păcate pentru fanii gigantului din Cupertino, respectiva distincţie s-a dus în acest an la Google. Merită avut în vedere că există o singură organizaţie care realizează astfel de topuri în fiecare an.
După publicarea raportului Millward Brown’s 2014 100 Top BrandZ aflăm că, datorită multor iniţiative futuriste ale grupului de cercetători din Google X – menite să facă lumea un loc mai bun, gigantul din Mountain View a învins compania lui Tim Cook. Printre proiectele amintite se numără lentilele de contact inteligente pentru diabetici şi Project Loon, o iniţiativă pentru conexiuni la internet mai accesibile în diverse colţuri ale lumii.
Vizavi de cifre, valoarea companiei lui Larry Page a explodat în ultimul an cu peste 40%, până la 158,84 miliarde de dolari. În aceeaşi perioadă, Apple s-a dus în jos cu 20 de procente, până la 147,88 miliarde dolari. De acum, rămâne să mai aşteptăm încă un an să vedem dacă se va schimba sau nu din nou acest clasament.
,,Google a fost foarte inovativă în acest an cu Google Glass, investiţii în inteligenţă artificială şi o plajă mare de parteneriate. Toate aceste activităţi trimit un semnal foarte puternic către consumatori vizavi de esenţa Google.” Aceste cuvinte alese cu grijă au fost folosite de Benoit Tranzer, director regional la Millward Brown Europe, pentru a justifica poziţia de lider a companiei din spatele celui mai popular motor de căutare de pe planetă.